4 nye smittet ved Flekkefjord vgs, avd. Kvinesdal

3. mai: – Det er i løpet av helga ytterligere 4 personer som har testet positivt for Covid 19 ved vårt studiested i Kvinesdal. Denne gangen er det tre elever og en ansatt som er smittet. Det betyr at store deler av skolen og nesten samtlige ansatte nå er i karantene. Det opplyser Arly Hauge, fylkesdirektør for utdanning.

Digital skole
– Når store deler av en skole er i karantene, har vi mulighet for å gå over på digital undervisning. Det gjør vi nå for Flekkefjord videregående skole, avdeling Kvinesdal. I tillegg er det viktig å få frem at også husstandsmedlemmer til elever og ansatte må være i ventekarantene, frem til det foreligger negativ prøve hos deres familiemedlem som er knyttet til skolen, forklarer Arly Hauge.

Tidligere smitte
– I slutten av forrige uke var det også en elev som testet positiv for Covid-19, ved skolen (lenke til saken). Alle fire var i karantene etter det første smittetilfelle. Nå er til sammen 51 i karantene, 28 som startet karantene i dag. I tillegg kommer ventekarantene til alle husstandsmedlemmer av disse, avslutter Arly Hauge.