Vi ønsker velkommen til samling med Ibsens egne ord: «En god vilje kender ingen umuligheder.» – Henrik Ibsen, Samfundets støtter (1877)
Bli med på en åpen, gratis og uforpliktende samling på Grimstad bibliotek den 3. september. Kaffe og registrering fra kl. 9.00, program fra kl. 9.30 til kl. 14.30. Midt på dagen serveres det lunsj fra Apotekergården, vagt inspirert av Ibsens Italiaopphold. Du inviteres også til vandring i Ibsens fotspor fra kl. 14.30 til kl.15.30.
Meld deg på og hold av datoen. Vi jobber nå med å ferdigstille programmet, og gleder oss til å dele flere detaljer om kort tid.
En invitasjon til å skape noe større, sammen
I 2028 er det 200 år siden Henrik Ibsen ble født. Grimstad, byen der Ibsen ble Ibsen, står sammen med Skien og Oslo som en av de tre nasjonale Ibsen‑byene. Nå åpner vi dørene for alle som vil være med på å forme jubileet: kulturaktører, reiseliv, næringsliv, akademia, kommuner, og alle vi som kjenner at Ibsen fortsatt angår oss.
Ibsens dramatikk er full av motstand, sannhetssøkende karakterer og mennesker som våger å stille spørsmål. Det er også slik vi ønsker å nærme oss jubileet: med nysgjerrighet, samarbeid og skaperglede.
Samlingen skal gi deg:
- innsikt og faglige drypp fra sterke regionale og nasjonale aktører
- møter med mennesker du kanskje ikke visste at du trengte å møte
- rom for idéutvikling, partnersøk og spirende samarbeid
- muligheter til å påvirke hvordan Agder markerer jubileet
Du inviteres også til en oppfølgingssamling 20. november, der vi bygger videre på ideene som oppstår. Program og påmelding til denne kommer.
Kontaktperson: Gro Hege Hansen